Tavoite
Natiivikampanjan tavoitteena oli kasvattaa positiivista mielikuvaa Esperistä yrityksenä ja mielenkiintoisena työnantajana
Tavoitteena oli mahdollisimman laaja peitto Suomessa, erityisesti alalla työskentelevien joukossa. Lisäksi potentiaalisissa työnhakijoissa haluttiin herättää kiinnostusta.
Natiivimainonta antoi mahdollisuuden esitellä monipuolisesti Esperin laajaa palveluiden tarjontaa ja nostaa hoiva-alaa positiivisessa valossa esille luotettavassa uutismediaympäristössä.
Ratkaisu
Natiiviartikkeli on tehokas ja uskottava tapa tuottaa kiinnostavaa sisältöä lukijoille journalistisin keinoin, osana Kärkimedian lehtien uutissisältöä
- Diginatiiviartikkeli sekä 1/2 sivun mainos painetussa lehdessä
Tutkimusten mukaan natiivimainonnalla on keskimääräistä positiivisemmat vaikutukset brändimielikuvaan. Siitä pidetään, se koetaan muuta digimainontaa kiinnostavampana, tietoantavampana ja erottuvampana.
Tulokset
Kampanja kasvatti reilusti kiinnostusta!
- Kiinnostuksen lisääntyminen kohderyhmässä 90%.
- 57% kohderyhmässä ilmoitti mielikuvan Esperistä parantuneen.
- Mainos puhutteli ja kiinnosti lukijoita, peräti 70% kohderyhmässä tutustui huolellisesti mainoksen sisältöön.
- Digiartikkelin keskimääräinen lukuaika 01:11 min.
Mainos herätti erittäin paljon kiinnostusta sekä kohderyhmän että hoitoalan työntekijöiden tai alasta kiinnostuneiden keskuudessa. He pitivät mainosta tietoa antavana ja hyödyllisenä.
Sekä kohderyhmä että hoitoalan työntekijät tai alasta kiinnostuneet aktivoituivat tehokkaasti lisätiedon hakuun.
Kampanjalla myös tavoitettiin erittäin hyvin kohderyhmään kuuluvat. Huomioarvo painetussa lehdessä oli 77%.