Tavoite
Kampanjan tavoitteena oli kasvattaa Kian brändin näkyvyyttä, erityisesti uuden Kia EV9 -mallin ympärillä.
Tärkeää oli myös houkutella verkkosivuille lisää kävijöitä. Lisäksi kasvattaa yhteydenottojen määrää ja herättää kiinnostusta koeajoja kohtaan.
Kampanjalla haluttiin tavoittaa digitaalisesti aktiiviset sähköautoista kiinnostuneet lukijat. Erityisesti ikäryhmä, joka harkitsee sähköautoa seuraavana hankintana.
Ratkaisu
Kampanjaratkaisu: Mainosvideo Kärkimedian Digilehdissä.
- Kärkimedian digilehdet ovat painettujen lehtien digitaalista versiota.
- Sisältö on maksettua uutissisältöä lehtien tilaajille.
- Kärkimedian digilehtiverkostossa on 32 digilehteä, joita lukee 652 000 aktiivista lukijaa joka viikko.
Tulokset
Kia EV9 -kampanjan mainosvideo Kärkimedian digilehdissä saavutti korkean huomioarvon ja aktivoi lukijoita.
”Kärkimedian digilehdet tarjosivat laajan ja sitoutuneen lukijakunnan, jossa kohderyhmämme oli edustettuna laajasti.”
- 69% ilmoitti kiinnostuksen lisääntyneen mainoksen perusteella.
- 25% aikoi vierailla mainostajan kotisivuilla.
- 13% aikoi hakea lisätietoa.
- 44% kertoi kiinnostuksen lisääntyneen Kian EV9 sähköautoa kohtaan.
- 77% kohderyhmässä huomasi mainoksen.
Lukijoiden mielestä mainos sopi hyvin Kärkimedian digilehtien luotettavaan uutisympäristöön. Mainosta pidettiin tyylikkäänä, modernina ja hyvin erottuvana. Se edusti luotettavuutta ja edistystä.