Tavoite
Kampanjalla haluttiin tavoittaa laajasti kaikenikäiset suomalaiset. Nuoret, aikuiset ja lapsiperheet. ”IKEA on kaikille!”
”Haluamme tällä kampanjalla luoda parempaa arkea mahdollisimman monille budjetista riippumatta. Tavoite oli luoda uusi positiivinen konsepti pyörykkäperjantaista, helpottaa monien ihmisten arkea tarjoamalla viikonlopun aloitukseen edullinen, maittava ja helppo ateria ja tuoda kävijöitä tavarataloihin perjantaisin.”
Ratkaisu
Kampanja toteutettiin monikanavaisesti näyttävillä mainospaikoilla printissä ja digissä.
Mukana oli IKEA- tavaratalojen myymäläpaikkakuntien lehdet (Aamulehti, Helsingin Sanomat, Savon Sanomat ja Turun Sanomat). Jokaisessa lehdessä oli samana päivänä neljä eri mainosversiota.
Tulokset
Kampanja sai loistavat tulokset! Mainoksen huomioarvo nousi korkealle ja mainoksen viestiin tutustuttiin huolellisesti.
- Huomioarvo kohderyhmässä oli 92%
- Mainoksen lukuarvo oli korkea. 90% lukijoista perehtyi mainokseen huolellisesti
- 88% ilmoitti kiinnostuksen lisääntyneen tuotetta kohtaan
- Kampanja aktivoi lukijoita tehokkaasti. 25% ilmoitti aikovansa asioida Ikeasssa kampanjan ansioista.
- 62% kertoi mainoksen vaikuttaneen positiivisesti mielikuvaan
Lukijat pitivät mainosta erittäin sopivana Ikealle. Ominaisuuksina korostuivat mainosten erottuvuus, selkeys sekä positiivisuus.