Laiteriippumaton display
Kaikkia Kärkimedian display-ratkaisuja näytetään laiteriippumattomasti vapaan inventaarin mukaan.
Mainosmuoto |
Peitto CPM |
Alue
CPM |
Konteksti (Peitto CPM +15%) |
Paraati |
20 € |
23 € |
23,00 € |
Pystyparaati |
16 € |
18 € |
18,40 € |
Paraati + pystyparaati |
22 € |
25 € |
25,30 € |
Maksiparaati + pystyparaati |
24 € |
30 € |
– |
Jättiboksi |
12 € |
13 € |
– |
Boksi |
11 € |
12 € |
– |
Artikkelivideo |
24 € |
– |
27,60 € |
Mainosmuotojen hintoihin lisätään 0,20 € CPM Katse –huomioanalytiikkamaksu.
Katse –huomioennuste mainosaineistolle ennen kampanjaa 12,50 € kpl (valinnainen).
- PEITTO = RON (= run-of-network), näkyvyys läpi verkoston vapaan mainosinventaarin mukaan
ALUE = kohdennus halutuille sivustoille (3-32 kpl), taattu sivustokohtainen näkyvyys
KONTEKSTI = kohdennus mainonnan kategorioiden mukaan haluttuun sisältökontekstiin, kontekstuaalinen kohdennus mahdollinen vain peitto-kampanjoihin - Hintoihin lisätään voimassaoleva ALV.
- Rich media- ja videoratkaisut sisältyvät mainospaikan hintaan.
- Maksiparaati, jättiboksi ja boksi ei myynnissä: Aamulehti, Helsingin Sanomat ja Satakunnan Kansa Länsi-Suomi.
- Mainosmuotojen hinnoista myönnetään asiakasalennus sekä mediatoimistoalennus -15 %.
- Katse –huomioanalytiikasta ei myönnetä mitään alennuksia.
Display-mainosmuotojen aineisto-ohjeet löydät TÄÄLTÄ.
Paraati
Paraati on näyttävä laiteriippumaton mainosmuoto, jolla tavoitat kohderyhmäsi laajasti. Kuluttajat tavoitetaan päivän aikana usean kosketuspinnan kautta ja tämä lisää toistoa ja vaikuttaa myönteisesti tunnettuuteen.
Pystyparaati
Pystyparaati näkyy monessa mediassa desktopissa lukittuna suurtaulupaikalla ja mobiilissa artikkeleiden välissä. Pystyparaatin viewability ja huomioarvo ovat erittäin korkeita, koska lukittu mainospaikka liukuu sivuston oikeassa reunassa sitä mukaa kun käyttäjä rullaa sivustoa. Tällöin myös mainostajan viesti tulee selkeästi esiin ja jopa pidempiä taktisia viestejä on mahdollista tuoda pystyparaatiin.
Jättiboksi
Jättiboksilla pääset näyttävästi osaksi uutisvirtaa, sillä jättiboksin mainospaikka löytyy eri medioista joko uutisartikkelien keskeltä tai heti artikkelin jälkeen.
Boksi
Kustannustehokas boksi on hyvä valinta silloin, kun tavoitteesi on hyvin taktinen ja viestisi ytimekäs.
Outstream-videomainonta
Käyttämällä liikkuvaa kuvaa banneriin upotettuna saat staattista banneria enemmän huomioarvoa.
Kun teet videomainontaa verkkomainonnan mainospaikoilla, saat käyttöösi Kärkimedian digiverkoston kohdennusvaihtoehdot myös videomainoksillesi.
Videoratkaisut sisältyvät mainospaikan hintaan.
ARTIKKELIVIDEO | VIDEOPARAATI | VIDEOJÄTTIBOKSI | VIDEOBOKSI
|
max 30 sek. | Desktop 980 x 400 px |
Desktop 468 x 400 px |
Desktop 300 x 250 px |
Mobiili 300 x 300 px |
Mobiili 300 x 300 px |
Mobiili 300 x 300 px |
Artikkelivideo on myynnissä vain peitto-kampanjana.
Videojättiboksi ja videoboksi eivät ole myynnissä: aamulehti.fi, hs.fi ja satakunnankansa.fi.
Outstream-videomainonnan aineisto-ohjeet löydät TÄÄLTÄ.
Katso havainnevideo artikkelivideosta (vaaka 16:9)
Rich Media -mainonta
Rich Media -mainontaan pohjautuvia display-ratkaisuja voit käyttää huomion kiinnittämiseen, useampien tuotteiden tai viestien esittelemiseen tai yhdessä sopivan luovan idean kanssa viihteellisen tai yllättävän ratkaisun luomiseen. Pyöritettävässä mainoskarusellissa esittelet näppärästi esimerkiksi useamman tuotteen tai palvelun ja annat lisätietoja yrityksestäsi.
Perusratkaisuista ei veloiteta tuotantokustannuksia. Nämä mainosratkaisut pystymme myös toteuttamaan normaalien aineistoaikataulujen puitteissa.
RESPONSIIVINEN PARAATIKARUSELLI | DIGILIITE | 3D KUUTIO | 3D BOKSI |
Desktop ja mobiili 980 x 400 px / 980 x 250 px* |
Desktop ja mobiili 300 x 600 px |
Desktop 468 x 400 px |
Desktop 300 x 250 px |
Mobiili 300 x 300 px |
Mobiili 300 x 300 px |
Responsiivisella paraatikarusellilla poikkeava koko 16 medialla:
980 x 250 px.
Rich media -mainonnan aineisto-ohjeet löydät TÄÄLTÄ.
Responsiivinen paraatikaruselli
Karuselli on responsiivinen mainosmuoto, joka mahdollistaa saman aineiston käyttämisen deskarissa, tabletissa ja mobiilissa. Mahdollistaa useampien tuotteiden esittelyn kerralla.
Digiliite (3D pystyparaati)
3D kuutio
3D boksi
Mainonnan kohdentaminen
Alue
Kohdennus eri markkina-alueille on Kärkimedia-verkostossa aina luomua, sillä verkoston jokainen sivusto on oman markkina-alueensa ykkösmedia. Kun haluat kohdentaa digimainontaa juuri tietyille alueille Suomessa, riittää, että valitset kyseisten alueiden sanomalehtimedian, ja tavoitat alueen kuluttajat tehokkaasti heille läheisessä ja tärkeässä mediassa.
Konteksti
Voit myös kohdentaa kampanjasi brändillesi ja viestillesi sopivaan sisältökontekstiin silloin, kun kampanjaa ajetaan läpi Kärkimedian verkoston. Kontekstin mukaan kohdentaminen on varsin perinteinen kohdennuskeino, mutta nykyaikaisia teknologioita hyödyntämällä se on ehdottomasti yksi tehokkaimmista. Matkailumainonnan kontekstikohdennus tehtiin ennen valitsemalla matkailuun liittyviä sivustoja manuaalisesti, mutta nykyään tekoälyn ja itseoppivien mallien avulla voidaan löytää automaattisesti ne kontekstit, artikkelit ja sisällöt, jotka halutaan.
Valittavissa olevat kontekstit (mainonnan kategoriat):
- Talous
- Urheilu
- Kulttuuri
- Matkailu
- Ruoka ja juoma
- Terveys ja hyvinvointi
- Muoti ja kauneus
- Asuminen, koti ja sisustaminen
- Autoilu ja liikenne
Kohdennuslisä on +15 % mainospaikan CPM-hintaan.
Esimerkki kontekstikohdennetusta kampanjasta:
Handelsbanken Private Banking mainos kohdennettuna talousasioista kiinnostuneille.
Kerron mielelläni lisää
Iiris Lehtola
Head of Digital Sales
045 352 8522
iiris.lehtola@karkimedia.fi