Display mainonta

Monikanavaiset mainosmuodot

Sanomalehtien suuret mainoskoot on jo totuttu “bundlaamaan”, eli useimmiten sanomalehden etusivun mainokseen sisältyy myös digitaalinen etusivu, kokosivun mainokseen digikokosivu ja puolikkaan sivun mainokseen digipuolikas.

Tätä pakettiin kuuluvaa digiulottuvuutta ei kannata missään nimessä jättää hyödyntämättä, sillä painetun lehden tilaajien lisäksi median verkkosivuja lukevat myös digitilaajat, usein printtimedian uskollisia tilaajia hieman nuoremmat ja aktiivi-ikäiset lukijat. Kun tavoitat mainoksellasi myös heidät, kasvaa kampanjasi kokonaistavoittavuus alueellasi.

Kärkimedialla on jo 22 automaattisesti monikanavaisia ratkaisuja tarjoavaa mediaa. Muissa verkostomme medioissa monikanavaiset ratkaisut ovat valinnaisia.
Automaattisesti monikanavaisten lehtien ilmoituskoot 2024 löydät TÄÄLTÄ.

Monikanavaisten mainosmuotojen aineisto-ohjeet löydät TÄÄLTÄ.

Huom! Monikanavaisista ratkaisuista emme toimita Katse-huomioanalytiikkaa.

Digietusivu

Etusivu näkyy samana päivänä sekä painetussa lehdessä että digimainoksena lehden verkkosivuilla, sisältäen sovitun määrän mainosnäyttöjä. Digietusivu on näyttävä mainosmuoto, joka näytetään jokaiselle mediaan saapuvalle lukijalle.

Digikokosivu

Kokosivu näkyy samana päivänä sekä painetussa lehdessä että digimainoksena lehden verkkosivuilla, sisältäen sovitun määrän mainosnäyttöjä. Digikokosivu on näyttävä mainosmuoto, jota näytetää etusivun uutisvirrassa sekä artikkelien välissä.

Digipuolikas

Puolikas sivu näkyy samana päivänä sekä painetussa lehdessä että digimainoksena lehden verkkosivuilla, sisältäen sovitun määrän mainosnäyttöjä. Digipuolikas on tehokas mainosmuoto, jota näytetää etusivun uutisvirran oikeassa laidassa sekä artikkelien välissä.

Laiteriippumaton display

Kaikkia Kärkimedian display-ratkaisuja näytetään laiteriippumattomasti vapaan inventaarin mukaan.

Mainosmuoto

Peitto

CPM

Alue

CPM

Konteksti

(Peitto CPM +15%)

Paraati

20 €

23 €

23,00 €

Pystyparaati

16 €

18 €

18,40 €

Paraati + pystyparaati

22 €

25 €

25,30 €

Maksiparaati + pystyparaati

24 €

30 €

Jättiboksi

12 €

13 €

Boksi

11 €

12 €

Artikkelivideo

24 €

27,60 €

Mainosmuotojen hintoihin lisätään 0,20 € CPM Katse –huomioanalytiikkamaksu.
Katse –huomioennuste mainosaineistolle ennen kampanjaa 12,50 € kpl (valinnainen).

  • PEITTO  =  RON (= run-of-network), näkyvyys läpi verkoston vapaan mainosinventaarin mukaan
    ALUE = kohdennus halutuille sivustoille (3-32 kpl), taattu sivustokohtainen näkyvyys
    KONTEKSTI = kohdennus mainonnan kategorioiden mukaan haluttuun sisältökontekstiin, kontekstuaalinen kohdennus mahdollinen vain peitto-kampanjoihin
  • Hintoihin lisätään voimassaoleva ALV.
  • Rich media- ja videoratkaisut sisältyvät mainospaikan hintaan.
  • Maksiparaati, jättiboksi ja boksi ei myynnissä: Aamulehti, Helsingin Sanomat ja Satakunnan Kansa Länsi-Suomi.
  • Mainosmuotojen hinnoista myönnetään asiakasalennus sekä mediatoimistoalennus -15 %.
  • Katse –huomioanalytiikasta ei myönnetä mitään alennuksia.

Display-mainosmuotojen aineisto-ohjeet löydät TÄÄLTÄ.

Paraati

Paraati on näyttävä laiteriippumaton mainosmuoto, jolla tavoitat kohderyhmäsi laajasti. Kuluttajat tavoitetaan päivän aikana usean kosketuspinnan kautta ja tämä lisää toistoa ja vaikuttaa myönteisesti tunnettuuteen.

Pystyparaati

Pystyparaati näkyy monessa mediassa desktopissa lukittuna suurtaulupaikalla ja mobiilissa artikkeleiden välissä. Pystyparaatin viewability ja huomioarvo ovat erittäin korkeita, koska lukittu mainospaikka liukuu sivuston oikeassa reunassa sitä mukaa kun käyttäjä rullaa sivustoa. Tällöin myös mainostajan viesti tulee selkeästi esiin ja jopa pidempiä taktisia viestejä on mahdollista tuoda pystyparaatiin.

Jättiboksi

Jättiboksilla pääset näyttävästi osaksi uutisvirtaa, sillä jättiboksin mainospaikka löytyy eri medioista joko uutisartikkelien keskeltä tai heti artikkelin jälkeen.

Boksi

Kustannustehokas boksi on hyvä valinta silloin, kun tavoitteesi on hyvin taktinen ja viestisi ytimekäs.

Outstream-videomainonta

Käyttämällä liikkuvaa kuvaa banneriin upotettuna saat staattista banneria enemmän huomioarvoa.
Kun teet videomainontaa verkkomainonnan mainospaikoilla, saat käyttöösi Kärkimedian digiverkoston kohdennusvaihtoehdot myös videomainoksillesi.

Videoratkaisut sisältyvät mainospaikan hintaan.

ARTIKKELIVIDEO

VIDEOPARAATI

VIDEOJÄTTIBOKSI

VIDEOBOKSI

 

max 30 sek. Desktop
980 x 400 px
Desktop
468 x 400 px
Desktop
300 x 250 px
Mobiili
300 x 300 px
Mobiili
300 x 300 px
Mobiili
300 x 300 px

Artikkelivideo on myynnissä vain peitto-kampanjana.
Videojättiboksi ja videoboksi eivät ole myynnissä: aamulehti.fi, hs.fi ja satakunnankansa.fi.

Outstream-videomainonnan aineisto-ohjeet löydät TÄÄLTÄ.

Katso havainnevideo artikkelivideosta (vaaka 16:9)

Rich Media -mainonta

Rich Media -mainontaan pohjautuvia display-ratkaisuja voit käyttää huomion kiinnittämiseen, useampien tuotteiden tai viestien esittelemiseen tai yhdessä sopivan luovan idean kanssa viihteellisen tai yllättävän ratkaisun luomiseen. Pyöritettävässä mainoskarusellissa esittelet näppärästi esimerkiksi useamman tuotteen tai palvelun ja annat lisätietoja yrityksestäsi.

Perusratkaisuista ei veloiteta tuotantokustannuksia. Nämä mainosratkaisut pystymme myös toteuttamaan normaalien aineistoaikataulujen puitteissa.

RESPONSIIVINEN PARAATIKARUSELLI

DIGILIITE

3D KUUTIO

3D BOKSI

Desktop ja mobiili
980 x 400 px /
980 x 250 px*
Desktop ja mobiili
300 x 600 px
Desktop
468 x 400 px
Desktop
300 x 250 px
  Mobiili
300 x 300 px
Mobiili
300 x 300 px

Responsiivisella paraatikarusellilla poikkeava koko 16 medialla:
980 x 250 px.

Rich media -mainonnan aineisto-ohjeet löydät TÄÄLTÄ.

Responsiivinen paraatikaruselli

Karuselli on responsiivinen mainosmuoto, joka mahdollistaa saman aineiston käyttämisen deskarissa, tabletissa ja mobiilissa. Mahdollistaa useampien tuotteiden esittelyn kerralla.

Digiliite (3D pystyparaati)

3D kuutio

3D boksi

Mainonnan kohdentaminen

Alue

Kohdennus eri markkina-alueille on Kärkimedia-verkostossa aina luomua, sillä verkoston jokainen sivusto on oman markkina-alueensa ykkösmedia. Kun haluat kohdentaa digimainontaa juuri tietyille alueille Suomessa, riittää, että valitset kyseisten alueiden sanomalehtimedian, ja tavoitat alueen kuluttajat tehokkaasti heille läheisessä ja tärkeässä mediassa.

Konteksti

Voit myös kohdentaa kampanjasi brändillesi ja viestillesi sopivaan sisältökontekstiin silloin, kun kampanjaa ajetaan läpi Kärkimedian verkoston. Kontekstin mukaan kohdentaminen on varsin perinteinen kohdennuskeino, mutta nykyaikaisia teknologioita hyödyntämällä se on ehdottomasti yksi tehokkaimmista. Matkailumainonnan kontekstikohdennus tehtiin ennen valitsemalla matkailuun liittyviä sivustoja manuaalisesti, mutta nykyään tekoälyn ja itseoppivien mallien avulla voidaan löytää automaattisesti ne kontekstit, artikkelit ja sisällöt, jotka halutaan.

Valittavissa olevat kontekstit (mainonnan kategoriat):

  • Talous
  • Urheilu
  • Kulttuuri
  • Matkailu
  • Ruoka ja juoma
  • Terveys ja hyvinvointi
  • Muoti ja kauneus
  • Asuminen, koti ja sisustaminen
  • Autoilu ja liikenne

Kohdennuslisä on +15 % mainospaikan CPM-hintaan.

Esimerkki kontekstikohdennetusta kampanjasta:
Handelsbanken Private Banking mainos kohdennettuna talousasioista kiinnostuneille.

Kerron mielelläni lisää

Iiris Lehtola

Head of Digital Sales
045 352 8522