Kesäkuun parhaat

Lidl

84% kohderyhmässä muistaa nähneensä mainoksen.

Lidlin näyttävä ja värikäs kokosivun juhannuskampanja saavutti loistavasti suomalaiset! Iloinen ja houkutteleva mainos, joka huokui tunnistettavaa Lidl-tyyliä, huomattiin erinomaisesti.

Juhannustarjoukset tutkittiin tarkkaan, mikä nosti mainoksen lukuarvon korkealle. Mainoksen tehokkuus näkyi myös selvästi ostoaikeissa. Monikanavainen ratkaisu, joka yhdisti verkon ja printin, vahvisti kampanjan onnistumista entisestään.

Medioiden määrä: 19 / Lukijamäärä:  2 007 000 / Peitto markkina-alueella: 47%

Kärkimedialehtien lukijat seuraavat pt-kauppojen mainontaa mieluiten sanomalehdistä. Ruokakauppojen mainontaa myös huomataan paremmin kuin kaikkea muuta mainontaa keskimäärin. Ruokakauppojen mainonta koetaan hyödyllisimmäksi sanomalehdissä, niitä myös luetaan sanomalehdistä huolellisimmin.

  • 91% ilmoitti kiinnostuksen lisääntyneen Lidliä kohtaan mainoksen perusteella.
  • Mainoksen lukuarvo nousi korkealle. 79 % lukijoista perehtyi mainokseen huolellisesti.
  • 54 % kertoi mainoksen vaikuttaneen positiivisesti mielikuvaan Lidlistä
  • 41% aikoi tehdä ostoksia Lidlissä mainoksen perusteella