Printtimainonnan tutkimukset

Printtimainonnan vaikuttavuus – tutkimus kertoo, miten lukijat ovat huomanneet ja perehtyneet sanomalehtimainokseen painetussa lehdessä/näköislehdessä. 

Kärkimedia-yhteisö koostuu 21 lehtikohtaisesta lukijayhteisöstä, joissa on mukana yli 30 000 lukijaa. Kärkimedia tutkii vuosittain noin 80 mainosta eri toimialoilta. Lisäksi lehtien tekemät tutkimukset kerryttävät yhteistä kattavaa tietopankkia. Yhdessä Kärkimedian mainostutkimuksessa on kampanjasta riippuen mukana vastaajia 4-6 lukijayhteisöstä. Tutkimuksissa kysytään sanomalehtien lukijoiden näkemyksiä mainonnan sisällöstä ja luovasta toteutuksesta.

Tutkimustulosten avulla löydetään toimivan mainonnan elementit, joilla rakennetaan brändiä ja saadaan aikaan toimintaa. Näin mainontaa voidaan muokata vastaamaan entistä paremmin kuluttajan ja mainostajan tarpeita.

Kärkimedia-yhteisöä voidaan hyödyntää myös mainonnan esitestaamiseen tai muiden asiakaskohtaisesti räätälöityjen tutkimusten toteuttamiseen.

Meiltä löytyy pitkän kokemuksen tuottamaa näkemystä sanomalehtimainonnan toimivuudesta eri toimialoilta, eri mainoskokojen suhteen, erilaisten luovien toteutusten suhteen, oli kyse sitten brändi- tai tuotemainonnasta tai yhteiskunnallisesta viestinnästä. Joka kuukausi nostamme esille kuukauden huomatuimman mainoksen. Meiltä löytyy myös ajantasainen laaja kooste printtimainonnan toimivuudesta.

Kysy lisää, autan mielelläni!

Minna Haapala

Minna Haapala

Insight and Planning Director
minna.haapala@karkimedia.fi
040 555 5213

Palvelupiste

avoinna arkisin klo 8:00 – 16:00
Puh: 075 757 8550,
palvelupiste@karkimedia.fi

Käyntiosoite

Tammasaarenkatu 5
(Santa Maria -talo, 3. krs)
00180 Helsinki
Postiosoite:


Hae sivustolta