Muut mainonnan tutkimukset

Brand Lift -tutkimus

Brand Lift -tutkimus on tarkoitettu suuremmille kampanjakokonaisuuksille, joissa on näkyvää, brändille ominaista mainontaa. Kyseessä voi olla esimerkiksi uusi mainostaja, tuote/tuoteryhmä tai uudistettu visuaalinen ilme. Tutkimus toteutetaan kaksivaiheisesti: ennen kampanjaa ja kampanjan päättyessä. Brand lift -tutkimuksessa selvitetään, miten kampanja nosti keskeisiä brändimittareita tunnettuudesta ostoaikeisiin.

Digin A/B-testaus

Digin A/B-testauksessa vertaillaan mainostajan erilaisten mainosversioiden toimivuutta. Testaus tehdään kampanja-aikana ja tuloksia voidaan tarkastella myös kesken kampanja-ajan. Tällöin on mahdollista muuttaa mainosversiota jopa kesken kampanjan. Tämä tutkimusmalli on ”esitesti livenä”.

Esitesti

Esitesti taas toteutetaan Kärkimedia-yhteisössä hyvissä ajoin, kampanjan suunnitteluvaiheessa, jolloin on mahdollista verrata julkaisematta 2-3 erilaista luovan toteutuksen versiota ja saada niihin lukijoiden/kuluttajien mielipiteet.

Erillistutkimukset

Kärkimedia tuottaa myös runsaasti räätälöityjä, erilaisiin aihealueisiin liittyviä tutkimuksia. Vuonna 2024 valmistuneita: autotutkimus, lehtien sisältötutkimus, huonekalu- ja halpakauppatrackingit, Kotimainen media-tutkimuskokonaisuus

Vuodelle 2025 suunniteltu mm. vaalitutkimus sekä terveys ja hyvinvointi-tutkimuskokonaisuus.

Kysy lisää, autan mielelläni!

Minna Haapala

Minna Haapala

Insight and Planning Director
minna.haapala@karkimedia.fi
040 555 5213

Palvelupiste

avoinna arkisin klo 8:00 – 16:00
Puh: 075 757 8550,
palvelupiste@karkimedia.fi

Käyntiosoite

Tammasaarenkatu 5
(Santa Maria -talo, 3. krs)
00180 Helsinki
Postiosoite:


Hae sivustolta