Tavoite
Yalin tunnettuuden kasvattaminen
Kohderyhmä oli +35 ruoasta kiinnostuneet naiset ja miehet. Kampanjan tavoittena oli parantaa Yali-brändin tunnettuutta, monipuolistaa brändimielikuvaa ruokayhteyden kautta, saavuttaa myynninkasvua tärkeänä kesäsesonkina sekä tuoda esiin aromaattisen ja mausteisen gewürztraminer-viinin sopivuus viinille haastavien sushi- ja kulhoannosten kanssa.Ratkaisu
Kokosivut digilehdissä
Ratkaisuna toteuettiin digilehtikampanja Kärkimedian verkostossa, mainosmuotona välisivun mainokset digilehdissä.
Kampanjassa mukana 6 Kärkimedian lehteä:
- Aamulehti
- Helsingin Sanomat
- Kaleva
- Keskisuomalainen
- Savon Sanomat
- Turun Sanomat
Tulokset
Myynninkasvu 20%
Kampanjan CTR oli 2,07%.
Kampanja oli Kärkimedian parhaiten klikattuja mainoksia. Klikkien määrä Viinimaa.fi sivuston kampanjasaitille nousi yli keskiarvon.
Myynnin kasvu kampanjaviikolla oli +20% vuoden keskiarvoisiin myynteihin verrattuna.