Ostotavat

Voit ostaa digikampanjan Kärkimedian verkostoon eri tavoin.

Alue on paras tapa ostaa Kärkimedian mainosverkostoa silloin, kun haluat itse päättää, millä verkkosivustoilla ja alueilla viestisi näkyy. Alue-kampanjassa voit varioida mainoksen jokaiselle alueelle sopivaksi.

Peitto on verkkomainontaa läpi Kärkimedian mainosverkoston (=RON). Se sopii kampanjallesi silloin, kun viestiä ei ole tarvetta kohdentaa tietyille markkina-alueille tai verkkosivustoille, vaan kun kampanjalle halutaan laaja valtakunnallinen näkyvyys helposti ja kustannustehokkaasti.

Kohde on kävijöiden demografioiden tai kiinnostuksen mukaan kohdennettua verkkomainontaa läpi Kärkimedian mainosverkoston (pl.HS.fi). Se sopii kampanjallesi silloin, kun sinulla on selkeä kohderyhmä viestillesi ja haluat sille valtakunnallisen näkyvyyden.

Inventaariamme on myös mahdollista ostaa ohjelmallisesti joko diilien tai avoimen RTB:n kautta.

Tutustu displayn ostotapoihin tarkemmin

Display Alue

Alue -kampanjoissa kohdennat viestisi halutuille alueille tai sivustoille.

  • Kampanja-aika vapaasti valittavissa
  • Medioiden määrä kampanjassa 3-31
  • Mainosaineiston variointi sivustoittain mahdollista
  • CPM-hinnoittelu (hinta per tuhat mainosnäyttöä), poikkeuksena Digietusivu ja Digikokosivu, joissa käytössä kiinteä hinnoittelu
  • Tekniset kohdennukset (esim. viikonpäivä), richmediaratkaisut ja toistorajoitin sisältyvät mainospaikan hintaan
  • Mediakohtainen loppuraportti kampanjan päätyttyä
  • Kampanjan minimihinta 1 500 €

 

 

 

Display Peitto

Peitto on verkkomainontaa läpi Kärkimedian mainosverkoston.

  • Kampanja-aika vapaasti valittavissa
  • Mainosta ajetaan läpi koko Kärkimedian verkoston (31 sivustoa) vapaana olevilla mainospaikoilla, näkyvyyttä tietyssä mediassa ei taata
  • Mainosaineiston variointi sivustoittain ei ole mahdollista
  • CPM-hinnoittelu (hinta per tuhat mainosnäyttöä)
  • Tekniset kohdennukset (esim. viikonpäivä), richmediaratkaisut ja toistorajoitin sisältyvät hintaan
  • Mahdollisuus retargetoida eli uudelleenkohdentaa sellaisille kävijöille, jotka ovat esim. aikaisemmin käyneet asiakkaan sivuilla. Retargetointilisä on +4 € mainospaikan CPM-hintaan.
  • Kampanjakohtainen loppuraportti kampanjan päätyttyä
  • Kampanjan minimihinta 1 500 €

 

 

Display Kohde

Kohde-kampanjassa voit kohdentaa kampanjan haluamillesi kohderyhmille Kärkimedian verkostossa.

  • Kampanja-aika vapaasti valittavissa
  • Mainosta ajetaan läpi verkoston (pl. HS.fi) vapaana olevilla mainospaikoilla annetuilla kohdennuskriteereillä, näkyvyyttä tietyssä mediassa ei taata
  • Mainosaineiston variointi sivustoittain ei ole mahdollista
  • CPM-hinnoittelu (hinta per tuhat mainosnäyttöä)
  • Kohdennukset max 2 kpl /kampanja
  • Kampanjakohtainen loppuraportti kampanjan päätyttyä
  • Kampanjan minimihinta 3 000 € ja minimiaika 2 viikkoa

Käytettävissä olevat kohdennuskriteerit

Demografiat:

  • Sukupuoli, Ikä, Talouden tulot, Lapsiperheet, Pariskunnat ilman lapsia, BtoB

Kiinnostuksen kohteet:

  • Autoilu, Koti ja asuminen, Lifestyle, Matkailu, Muoti & kauneus ja trendit,  Perhe ja vanhemmuus, Ruoka ja juoma, Sijoittaminen, Teknologia ja tietokoneet, Terveys ja hyvinvointi, Työ ja ura, Urheilu

 

Deal-ID

Teemme sekä toimisto- että asiakaskohtaisia Deal-ID-sopimuksia.

Deal-ID-sopimusten hinnoittelu perustuu ennalta määriteltyyn mainospaikkakohtaiseen nettohintaan.

Kaikki Kärkimedian display-mainonnan perusmainosmuodot (desktop ja mobiili) on ostettavissa DealID:n kautta. Näitä ovat

  • Paraati (980 x 400 px)
  • Panorama (980 x 120 px)
  • Jättiboksi (468 x 400 px)
  • Boksi (300 x 250 px)
  • Pystyparaati (300 x 600 px)
  • Pidennetty suurtaulu (1600 x 600 px)
  • Mobiiliparaati (300 x 300 px)

Videoformaatit ja muut erikoismainosmuodot eivät ole ostettavissa diilien kautta.

Huomioithan, että Deal-ID:n kautta ostetut mainosnäytöt eivät ole taattuja. Jos kampanjalla on esimerkiksi hyvin lyhyt kampanja-aika ja tarkka kohderyhmä, voi olla että kampanja ei välttämättä saavuta sille asetettuja näyttömääriä.

Jos haluat varmistaa, että kampanjasi saa varmasti tietyn näyttömäärän verkostossamme, suosittelemme varaamaan meiltä suoraan joko Alue-, Peitto- tai Kohde-kampanjan.

 

RTB (avoin huutokauppa)

Inventaarimme löytyy kaikista yleisimmin käytetyistä ostoalustoista (esim. Adform, Mediamath) Smart RTB+ inventaarin alta.

RTB:n hinnoittelu perustuu huutokauppaan. Meillä on käytössä pohjahinnoittelu ja lopullinen hinta määräytyy huutokaupan kilpailutilanteen mukaan. Mainosnäyttö annetaan eniten tarjonneelle, joka maksaa näytöstä toiseksi suurimman tarjotun hinnan.

Huutokaupan kautta ovat ostettavissa kaikki display-mainonnan perusmainosmuodot:

  • Paraati (980 x 400 px)
  • Panorama (980 x 120 px)
  • Jättiboksi (468 x 400 px)
  • Boksi (300 x 250 px)
  • Pystyparaati (300 x 600 px)
  • Pidennetty suurtaulu (1600 x 600 px)
  • Mobiiliparaati (300 x 300 px)

Video ei ole saatavilla RTB:n kautta.

Huomioithan, että ohjelmallisesti ostetut mainosnäytöt eivät ole taattuja. Jos kampanjalla on esimerkiksi hyvin lyhyt kampanja-aika ja tarkka kohderyhmä, voi olla, että kampanja ei välttämättä saavuta sille asetettuja näyttömääriä.

Jos haluat varmistaa, että kampanjasi saa varmasti tietyn näyttömäärän verkostossamme, suosittelemme varaamaan meiltä suoraan joko Alue-, Peitto- tai Kohde-kampanjan.

 

Muistathan, että mainoksen viesti kannattaa aina varioida jokaiselle alueelle sopivaksi. Puhuttelemalla paikallisesti mainonnan viesti tuntuu kuluttajalle läheisemmältä ja henkilökohtaisemmalta.

Kerron mielelläni lisää

Iiris Lehtola

Head of Digital Sales
045 352 8522