Tavoite
Maksalaatikkopäivä koko kansan tietoisuuteen!
Kampanjan tavoitteena oli uutisoida Saarioisten maksalaatikkopäivästä, jota vietiettiin 10.10. Näin Saarioinen juhlisti koko kansan kesken Suomen ostetuimman valmisruoan 60-vuotispäivää.
Saarioinen halusi ilahduttaa maksalaatikon syöjiä ja muistuttaa tuotteen pitkästä historiasta–tätä suomalaisten suosikkituotetta on tehty jo vuodesta 1957 Sahalahdella.
Pääkohderyhmänä olivat maksalaatikon ystävät ja samalla kaikki Saarioisten tuotteiden käyttäjät – siis valtaosa kaikista suomalaisista. Kärkimediapaketti vastasi tähän tarpeeseen sekä valtakunnallisesti kattavana että uutisoivana suomalaisten luottomediana.
Ratkaisu
Etusivut printissä ja digissä
Kokosivun ilmoitukset etusivuilla 10.10.2017 Aamulehdessä, Helsingin Sanomissa ja Turun Sanomissa sekä lehtien verkkosivuilla.
Tulokset
Monimediakampanjalla tavoitettiin yhteensä noin miljoona suomalaista!
Mainos huomattiin molemmissa kanavissa erittäin hyvin ja sai suomalaiset liikkeelle. Huomaaminen molemmissa kanavissa tuplasi ostoaikeen!
Mainoksen verkkosivuilla huomanneet huomasivat printtimainoksenkin hyvin. Monikanavaisuus vahvisti positiivista mielikuvaa ja aktivoi ostamaan Saarioisten maksalaatikkoa huomattavasti keskiarvoa paremmin.