Tavoite
Valokuvien ja muistojen taltioimisen tärkeyden viestiminen
Muistatko-kampanja toteutettiin Muistiviikolla ja sillä haluttiin kertoa miten tärkeää on kuvata muutakin kuin juhlia ja lomamatkoja.
Elämä koostuu pääasiassa arjesta, joten myös arjen tavallisia hetkiä kannattaa taltioida.
Ratkaisu
Sanomalehti ja natiivimainonta verkossa ajankohtaisella viestillä
Kampanja koostui sanomalehtimainonnasta ja natiivimainonnasta verkossa.
Mediavalikossa mukana 3 suurta mediaa:
- Helsingin Sanomat
- Turun Sanomat
- Aamulehti
Tulokset
Kampanja tuki tuloksekkaasti Ifolorin brändimainonnan roolia
- 32 % aikoi vierailla mainostajan kotisivuilla tai verkkokaupassa.
- 41 % aikoi keskustella aiheesta.
- 75 % artikkelin huomanneista luki artikkelin tai silmäili vähintään otsikot.
- 73 %:lla artikkelin herättämät ajatukset olivat positiivisia.
- 50 % sai mainostajasta positiivisen mielikuvan.
Artikkelin keskimääräinen lukuaika oli yli 2 minuuttia.
Sitä pidettiin erittäin helppotajuisena ja hyödyllisenä verrattuna verkkomainontaan yleensä.
- 70% mielestä aihe on tärkeä.
- 66% mielestä sisältö on hyvin kirjoitettua.
- 50% haluaisi lukea samankaltaista sisältöä uudelleen.