Sami Smolander on nimitetty 20.4.2020 alkaen Kärkimedian myyntijohtajaksi. Hän siirtyy Kärkimedian palvelukseen HJK Oy:stä, jossa hän on toiminut kaupallisena johtajana.
Tätä ennen Smolander työskenteli Sanoma Oyj:n palveluksessa myynnin ja tuotekehityksen johtotehtävissä usean vuoden ajan.
Tehtävässään hän johtaa ja kehittää Kärkimedian myyntiä ja asiakaspalvelua. Lisäksi hän vastaa myynti -ja asiakaspalvelutiimin tuloksellisuudesta, toiminnan laadusta ja tavoitteiden täyttymisestä.
”Tuntuu mahtavalta saada Sami Kärkimediaan. Hänellä on erittäin laaja ja vahva osaaminen media-alalta ja tuloksellisesta asiakastyöskentelystä. Myös pitkä kokemus muiden medioiden johtotehtävissä on arvokas lisä nykymarkkinatilanteessa, jossa kokonaisuuden ymmärtäminen asiakkaan näkökulmasta on toiminnan keskiössä. Samin rento ja tavoitteellinen ote sopii myös loistavasti Kärkimedian yrityskulttuuriin ja myyntitiimimme, jota hän tulee johtamaan”, kertoo Kärkimedian toimitusjohtaja Tom Jungell.
Myös Sami Smolander on hyvin positiivisella mielellä uudesta tehtävästään.
”Oikein hyvät fiilikset, tuntuu mukavalta palata takaisin media-alalle. Olin Sanomalla viitisentoista vuotta eri tehtävissä ja niiltä ajoilta Kärkimedia on minulle tuttu ja mieluinen kumppani.
Kärkimedian keskeinen rooli mediakentässä, laaja tavoittavuus ja sen ainutlaatuinen tarjoama ovat hyvin vaikuttavia. Minulla on vahva usko sanomalehtimedian menestymiseen nyt ja jatkossa. Mainoseuroja Suomessa kohdistetaan eniten juuri sanomalehtimediaan. Uutismedian luotettavuudella ja sen vastuullisella roolilla iso merkitys myös mainostajille”, toteaa Sami Smolander.
Kärkimedia on 31 alueensa suurimman sanomalehden yhdessä omistama myynti- ja markkinointiorganisaatio. Tehtävämme on myydä, markkinoida ja kehittää monikanavaista sanomalehtimediaa. Kärkimedia tavoittaa viikoittain 3,6 miljoonaa suomalaista kuluttajaa ja päättäjää!