Iiris Kuivanen on 1.9.2020 alkaen Kärkimedian uusi Head of Digital Sales.
Reilu vuosi sitten Kärkimediassa aloittanut Kuivanen on työskennellyt aiemmin mm. ulkomainosyhtiö JCDecaux’lla ja KSF Mediassa, joka julkaisee Kärkimediaperheeseenkin kuuluvaa Suomen suurinta ruotsinkielistä sanomalehteä Hufvudstadsbladetia.
Uudessa tehtävässä hänellä on tavoitteena Kärkimedian digi- ja monikanavamyynnin kasvattaminen ja digin tuotteistuksen kehittäminen.
Tällä nimityksellä Kärkimedia panostaakin yhä voimakkaammin monikanavaisen sanomalehtimedian kehittämiseen mainostajien tarpeita vastaaviksi.
”On todella mahtavaa aloittaa tässä uudessa tehtävässä juuri tänä vuonna, kun kysyntä laadukkaalle, luotettavalle ja ajantasaiselle uutissisällölle on korkeampaa kuin ehkä koskaan aiemmin”, iloitsee Kuivanen.
Tämä on näkynyt Kärkimedian uutissivustojen kävijämäärissä, jotka kasvoivat keväällä jopa yli 100 prosenttia viime vuoteen verrattuna. Myös digitilaajien määrät ovat edelleen kasvaneet tasaisen varmasti, mikä kertoo siitä, että kotimaisesta laatujournalismista ollaan valmiita maksamaan tulevaisuudessakin.
”Olen innoissani, kun pääsen tekemään töitä Suomen johtavien uutismedioiden parissa. Tavoitteemme on kehittää ja kaupallistaa aidosti monikanavaisia ja toimivia ratkaisuja vastaamaan tämän päivän median kulutuskäyttäytymistä. Kärkimedian rooli on aina ollut tehdä sanomalehtimedian ostaminen helpoksi valtakunnallisille mainostajille, ja nyt teemme töitä sen eteen, että ostamisen helppous on jatkossakin vahvuutemme ”, Iiris Kuivanen jatkaa.
Kärkimedian digitaaliseen verkostoon kuuluu 31 alueensa tavoittavinta uutissivustoa ja 29 paikallista digilehteä.
Digitaalinen tarjoama sisältää displaytuotteet eri päätelaitteille, digilehtien välisivumainonnan sekä natiivimainonnan uutissivustoilla ja digilehdissä.