Suomalaiset lukevat sanomalehteä sujuvasti printtinä ja diginä eri välineistä, siksi myös mainostajan kannattaa näkyä molemmissa. Automaattisesti monikanavainen ratkaisu tarkoittaa pakettia, joka yhdistää printin ja digin ja paketilla on aina yksi hinta. Paketointi tuo mainostajalle puoli miljoonaa kontaktia lisää.
Printin ja digin yhteisvaikutus kampanjan tehoon on huomattava. Mainos muistetaan paremmin, mainoksen viestiin perehdytään huolellisemmin ja se aktivoi tehokkaammin.
- Tunnettuus kasvaa (indeksi 139)
- Positiivinen mielikuva kasvaa kolmanneksella (indeksi 130)
- Aktivoituminen kolminkertaistuu (indeksi 304)
(Lähde: Kärkimedia tietopankki)
Mainostamalla monikanavaisesti tavoitetaan kaikenikäiset, sillä digi- ja printtilukijoiden profiilit täydentävät hyvin toisiaan. Digillä tavoitetaan paremmin nuoremmat ja printillä vanhemmat kohderyhmät.
Uudet automaattisesti monikanavaiset lehdet ovat Kaleva, Karjalainen, Lapin Kansa ja Turun Sanomat.
Tämän jälkeen 11/32 Kärkimedialehdestä tarjoaa automaattisesti monikanavaisia ratkaisuja. Tavoitteenamme on saada paketoitua kaikkiin lehtiin nämä ratkaisut. Toistaiseksi kannattaa hyödyntää muihin lehtiin erikseen ostettavia monikanavaisia ratkaisuja.
Automaattisesti monikanavaisia lehtiä ovat Aamulehti, Helsingin Sanomat, Ilkka-Pohjalainen, Kaleva, Karjalainen, Lapin Kansa, Satakunnan Kansa, Syd-Österbotten, Turun Sanomat, Vasabladet ja Österbottens Tidning.
Kaikki printin mainoskoot eivät ole monikanavaisia vaan automaattisesti monikanavaisia mainosmuotoja ovat pääsääntöisesti
- Etusivu
- Aukeama,
- Panorama
- Kokosivu
- Puolikas pysty ja vaaka.
Helsingin Sanomissa automaattisesti monikanavaisia kokoja ovat lisäksi kiinteät liitteet (4- ja 8-sivuinen), 3 x 180, 5 x 88, 2 x 180,2 x 134 sekä 2 x 365.
Ilkka-Pohjalaisella ei ole tarjolla monikanavaista puolikasta ja Kalevalla ja Lapin Kansalla ei ole tarjolla automaattisesti monikanavaista etusivua.
Monikanavaisuus lisäsi Hartwallin Novelle-kampanjan tehoa
Hartwallin näyttävä monikanavainen kampanja tammikuun alussa oli kuukauden huomatuin sekä painetussa lehdessä että digissä! Etusivukampanja toteutettiin Aamulehdessä, Helsingin Sanomissa ja Turun Sanomissa kokosivuina
Mainos lisäsi kiinnostusta Novellea kohtaan ja jopa joka neljäs aktivoitui ostamaan.
Mainoksen huomaaminen sekä painetussa lehdessä, että lehden verkkosivuilla vahvisti myönteistä mielikuvaa, kiinnostusta ja aktivoitumista.
- Monikanavaisuus kasvatti aktivoitumista +127 %.
- Myönteinen vaikutus mielikuvaan kasvoi +87 %.
Kysy lisää monikanavaisista ratkaisuistamme yhteyshenkilöltäsi myynnistämme tai terhi.nikkanen@karkimedia.fi p. 040 753 7496