Päivitetty 31.3.2022
Kärkimedian mainoskilpailu KOITOS oli Markkinointikollektiivin Aamukahviseuraspesiaalin aiheena tiistaina 22.3.2022. Tunnin ajan keskusteltiin yhteiskunnallisesti vaikuttavan mainonnan tekemisestä ja mittaamisesta. Tallenteen voit katsoa täältä!
***
KOITOS-kilpailun voittajatyö julkaistiin Kärkimedian medioissa printissä ja digissä helmikuussa 2022. Mieli ry:lle toteutetun kampanjan tavoitteena oli herättää yhteiskunnallista keskustelua lasten mielenterveyden vahvistamisen merkityksestä. Miten tämä tavoite toteutui, ja mitä saatiin aikaan?
Tilaisuus on jatkoa Kärkimedian ja Markkinointikollektiivin “KOITOS – paremman sanomalehtimainonnan puolesta” yhteistyölle, jonka tavoitteena on kannustaa paremman sanomalehtimainonnan tekemiseen.
– Lisäksi haluamme rohkaista brändejä toimimaan hyvää tuovan muutoksen eteen. Ukrainan sodan herättämät reaktiot myös vahvojen brändien tekemässä sanomalehtimainonnassa osoittavat, että brändit ovat valmiita kampanjoimaan tärkeiden arvojen puolesta, Kärkimedian brändijohtaja Kati Mélart sanoo.
Vaikuttavan sanomalehtimainonnan tekeminen ja mittaaminen
Vuoden 2020 Koitoksessa lapset suunnittelivat kampanjan sisällön.
MK Aamukahviseurassa Kärkimedia ja Koitoksen tuottaja Markkinointikollektiivi haluavat tarjota markkinoinnin alan ammattilaisille näkökulmia vaikuttavan mainonnan tekemiseen ja mittaamiseen. Samalla käydään läpi, millaista on toteuttaa yhteiskunnallista keskustelua herättävä kampanja normaalista poikkeavalla tavalla.
Aamukahveilla ääneen pääsee myös KOITOS-kilpailun päätuomari Anu Niemonen sekä vuoden 2022 voittajatiimin edustaja: Millaista on haastaa itsensä ja osaamisensa, ja suunnitella työ aivan tuntemattoman porukan kanssa yhteiskunnallisesti tärkeälle toimijalle? Mitä siitä voi oppia?
Tunnin aikana saat vastaukset seuraaviin kysymyksiin:
- Mikä on KOITOS?
- Miksi MIELI ry:n kampanja päätettiin toteuttaa juuri KOITOS-mainoskilpailun kautta?
- Kuinka toimivaa sanomalehtimainontaa suunnitellaan?
- Kuinka vaikuttavaa sanomalehtimainonta on?
- Millaisia tutkimustuloksia sanomalehtimainonnasta voidaan saada?
- Kuinka sanomalehtimainonta toimii yhteiskunnallisen keskustelun herättäjänä?
Aamukahviseurassa ajatuksiaan ovat Kärkimedian Tom Jungellin ja Kati Mélartin lisäksi jaksamassa
- Anu Niemonen, Koitos-kilpailun päätuomari
- Marjo Hannukkala ja Katri Korpinen, MIELI ry
- KOITOS-mainoskilpailun voittajatiimin edustaja