Viestimedia Oy:n julkaisema sanomalehti Maaseudun Tulevaisuus liittyy Kärkimediaan 1.4.2023 alkaen. Suomen toiseksi luetuin sanomalehti Maaseudun Tulevaisuus on valtakunnallinen lisä Kärkimedian lehtiperheeseen.
Maaseudun Tulevaisuuden lukijaprofiili kattaa muiden sanomalehtien tavoin laajasti suomalaisen yhteiskunnan, mutta erityisesti korostuvat maaseutuyrittäjät ja metsänomistajat sekä maaseutumaisten alueiden väestö.
”On erittäin hienoa, että Maaseudun Tulevaisuus liittyy Kärkimediapakettiin ja näin saamme jo kolmannen uuden lehden mukaan kahden vuoden sisällä. Suomen toiseksi suurimpana sanomalehtenä Maaseudun Tulevaisuus vahvistaa entisestään Kärkimedian vahvaa valtakunnallista ja paikallista tarjontaa mainostajille. Kattavuuden, vaikuttavuuden ja luotettavuuden lisäksi kotimaisen sanomalehtimedian käyttäminen on suomalaisilta yrityksiltä myös vastuullisuusteko, sillä vahva journalismi tarvitsee myös mainostajia pysyäkseen elinvoimaisena”, toteaa Kärkimedian toimitusjohtaja Tom Jungell.
Maaseudun Tulevaisuuden painettu lehti ilmestyy maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Verkossa uutisia julkaistaan joka päivä. Painetun lehden päivälukijamäärä on 284 000 ja kokonaisviikkotavoittavuus (painettu lehti sekä digi) on 676 000 (KMT 2022).
”Olemme erittäin tyytyväisiä ja innoissamme siitä, että Maaseudun Tulevaisuus on jatkossa osa Kärkimediaa. Maaseudun Tulevaisuus on viime vuosina kasvattanut kokonaistavoittavuuttaan. Kärkimedia voi siten tarjota mainostajille entistäkin tehokkaampia valtakunnallisen mainonnan ratkaisuja”, kertoo Viestimedia Oy:n toimitusjohtaja Anu Nissinen.
Kärkimedia on kasvanut tasaisesti. Syksyllä 2022 Kärkimediaan liittyi Suomen vanhin sanomalehti Åbo Underrättelser, Kärkimedian viides ruotsinkielinen sanomalehti. Huhtikuun alusta Kärkimediaan kuuluu 34 sanomalehteä, joiden printti- ja digimainonnan valtakunnalliset ja osavaltakunnalliset markkinoinnin ratkaisut ovat ostettavissa yhdestä paikasta.
Kärkimedia on markkina-alueidensa suurimpien sanomalehtien yhdessä omistama myynti- ja markkinointiorganisaatio. Kärkimedian tehtävä on myydä, markkinoida ja kehittää koko sanomalehtimediaa. Kärkimedia tavoittaa suomalaiset tehokkaasti. Jopa 3,6 miljoonaa suomalaista lukee Kärkimedian sanomalehtiä joko painettuna tai digitaalisesti viikoittain.
Lisätietoja antavat:
Tom Jungell, Kärkimedia Oy p. 050 549 8180
Anu Nissinen, Viestimedia Oy p.0500 874 487
Robert Kullström, Viestimedia Oy p. 0400 629 657