Kärkimedialehtipaketin painetulla lehdellä ja digitaalisilla sisällöillä tavoitetaan viikon aikana 3,8 miljoonaa suomalaista, 88 % yli 15-vuotiaista (KMT 2020).
Pelkästään Kärkimedian digitaalisilla kanavilla on nyt huikeat 2,6 miljoonaa lukijaa viikossa! Kärkimedia-lehtien digitaaliset sisällöt kiinnostavat erityisesti nuorempia työssäkäyviä, päättäjiä, lapsiperheitä ja hyvätuloisia, mutta tuohon tavoittavuuteen mahtuu kattavasti lukijoita koko väestöstä.
Digitaalisten sisältöjen suosio kasvaa edelleen, mutta myös painetulla sanomalehdellä on vankka asema lukijoiden elämässä. Usein tilanteesta riippuen, päivän ja viikon aikana käytetään molempia kanavia. Tässä ajassa tietojen päivittämisen sykli on kiihtynyt. 43 % lukijoista käyttää viikon aikana sekä digitaalisia kanavia että painettua lehteä, 26 % pelkästään digitaalisia sisältöjä ja 31 % pelkästään painettua lehteä.
Suomalaiset lukevat tiiviisti sanomalehtiä ja luottavat lukemaansa sisältöön. 90 % kokee sanomalehden kokoavan yhteen tärkeimmät uutiset ja puheenaiheet, antaen syvempää taustatietoa ajankohtaisille asioille. Sanomalehdellä tavoitetaan väestö laajasti, sillä sanomalehti tarjoaa kotimaan ja ulkomaan uutisten lisäksi näkökulmaa ihmisille tärkeistä paikallisista asioista ja tapahtumista. Lukijat kokevat saavansa sanomalehdestä uutisten ohella ideoita lähteä ostoksille, tapahtumiin ja ravintoloihin, sanomalehti tukee lukijaa ostopäätöksissä ja ostopaikan valinnassa.
Painetun sanomalehden rooli nopeana suurten massojen tavoittajana on lyömätön. Yhden päivän aikana painetulla Kärkimediapaketilla tavoittaa yli kaksi miljoonaa lukijaa! Ja tyypillisesti lehti luetaan edelleen aamukahvin seurana, osana valmistautumista päivään. Kärkimedian digitaaliset sisällöt ovat painottuneet alle 50-vuotiaisiin ja painetut lehdet yli 50-vuotiaisiin lukijoihin. Painetun lehden lukijaprofiili vastaa melko pitkälle väestöprofiilia, sanomalehti on koko kansan juttu.
Kysy lisää Insight and Planning Director Minna Haapalalta: minna.haapala@karkimedia.fi p.040 555 5213
Uutismedian liiton tiedote: