Kesä on täynnä mahdollisuuksia markkinoijalle!
Kesällä suomalaiset viettävät runsaasti aikaa sanomalehtien parissa. Kolme neljästä lukijasta käyttää sanomalehtiin vähintään yhtä paljon aikaa kuin muulloinkin, ja tabletilla tai matkapuhelimella lukeminen yleistyy.
Sanomalehtimainonta tehoaa erityisen hyvin kesällä. Kärkimedian medioissa mainosten huomioarvo nousee keskimäärin 72 prosenttiin. Lisäksi jopa kolmannes lukijoista seuraa useampaa lehteä, mukaan lukien mökkipaikkakunnan sanomalehteä.
Kesällä suomalaiset ovat spontaanimpia ja aktiivisempia – myös tapahtumissa käydään enemmän kuin muina vuodenaikoina. Lisäksi 57 % sanomalehtien lukijoista käyttää kesällä enemmän rahaa, mikä tekee tästä vuodenajasta mainostajille erityisen otollisen.
Kesäedut 2025
Etu koskee 23.6.‒10.8.2025 julkaistavia ilmoituskierroksia.
Printti -50%
Display -50%
Kasvuetu -20%
Jos mainostat enemmän kuin kesäedun aikana 2024, myönnämme -20% kasvuedun asiakasalennuksen lisäksi.
Kesäetu ei koske digilehtiä, liitteitä, natiivimainontaa eikä jo aiemmin tehtyjä varauksia. Etu ei ole yhdistettävissä muihin etuihin ja/tai alennuksiin. Hinnasta on vähennettävissä tilaaja-alennus -15%.