Ikea
Tavoite
”Haluamme tällä kampanjalla luoda parempaa arkea mahdollisimman monille budjetista riippumatta. Tavoite oli luoda uusi positiivinen konsepti pyörykkäperjantaista, helpottaa monien ihmisten arkea tarjoamalla viikonlopun aloitukseen edullinen, maittava ja helppo ateria ja tuoda kävijöitä tavarataloihin perjantaisin.”
Ratkaisu
Kampanja toteutettiin monikanavaisesti näyttävillä mainospaikoilla printissä ja digissä.
Mukana oli IKEA- tavaratalojen myymäläpaikkakuntien lehdet (Aamulehti, Helsingin Sanomat, Savon Sanomat ja Turun Sanomat). Jokaisessa lehdessä oli samana päivänä neljä eri mainosversiota.
Tulokset
Kampanja sai loistavat tulokset! Mainoksen huomioarvo nousi korkealle ja mainoksen viestiin tutustuttiin huolellisesti.
Lukijat pitivät mainosta erittäin sopivana Ikealle. Ominaisuuksina korostuivat mainosten erottuvuus, selkeys sekä positiivisuus.
92%
Huomioarvo kohderyhmässä
90%
lukijoista perehtyi mainokseen huolellisesti
88%
ilmoitti kiinnostuksen lisääntyneen tuotetta kohtaan
25%
ilmoitti aikovansa asioida Ikeasssa kampanjan ansioista
62%
kertoi mainoksen vaikuttaneen positiivisesti mielikuvaan
Anniina Penttilä
Marketing Communications ManagerIKEA Oy