Tavoite
Kampanjalla haluttiin tavoittaa henkilöt, jotka arvostavat henkilökohtaista ja kokonaisvaltaista pankkipalvelua
Lisäksi kampanjan keskeisenä päämääränä oli houkutella ihmisiä, jotka harkitsevat pankin vaihtamista.
Ratkaisu
Kampanja toteutettiin näyttävästi etusivuilla kokosivun mainoksina sekä printissä että digissä
Mukana oli Aktian tärkeimmät markkina-alueet ja niiden Kärkimedialehdet. Mainokset oli räätälöity lehtikohtaisesti eri alueille, joissa lukijoita puhuteltiin paikallisesti ja helposti lähestyttävällä tavalla. Tämä lähestymistapa ja henkilökohtaisen kontaktin tarjoaminen kiinnittivät huomion. Tämä lisäsi kiinnostusta Aktian palveluita kohtaan.
Medioiden määrä 9 / Lukijamäärä 1 260 000 / Peitto markkina-alueella: 41%
Tulokset
Kampanjalla tavoitettiin suuri joukko uusia asiakkaita ja se aktivoi tehokkaasti kampanjan kohderyhmää
Aktian etusivukampanja saavutti korkean huomioarvon! Jopa 93% kampanjan kohderyhmässä muistaa nähneensä mainoksen.
Lukijat pitivät mainoksen viestiä selkeänä ja se erottui hyvin muusta mainonnasta. Mainoksen yksinkertainen lähestymistapa ja henkilökohtaisen kontaktin tarjoaminen kiinnittivät huomion. Tämä lisäsi kiinnostusta Aktian palveluita kohtaan.
- 71% ilmoitti kiinnostuksen lisääntyneen Aktiaa kohtaan mainoksen perusteella
- Mainoksen lukuarvo nousi korkealle. 75% lukijoista perehtyi mainokseen huolellisesti.
- 50% kertoi mainoksen vaikuttaneen positiivisesti Aktian mielikuvaan.
1 045 800 muisti nähneensä mainoksen / 271 908 mielestä Aktian brändimielikuva vahvistui / 83 664 aktivoitui mainoksen perusteella.