Tavoite
Myynti nousuun vuoden harmaimpana päivänä!
Vuoden harmainta päivää vietettiin marraskuussa 2020 kolmatta kertaa. Teemapäivän tarkoitus on juhlia uniikkia suomalaista harmaata kansallissäätä ja harmaata kansallisjuomaksikin kutsuttua Hartwall Original Long Drinkiä yhdessä. Nostaa harmaus kunniaan ja juhlia sitä koko Suomen voimin ylpeänä ilolla ja positiivisuudella!
Kärkimedian rooli kampanjassa oli:
- Kasvattaa lonkeron myyntiä syksyllä ajankohtana, jolloin lonkeron kulutus ja myynti eivät ole vuoden vilkkaimpia.
- Tavoittaa iso massa suomalaisia, kaikki 18 vuotta täyttäneet.
- Tavoittaa laaja kohderyhmä paikallisesti.
- Herättää keskustelua ja positiivista huomiota ympäri Suomen eri paikkakunnilla
- Herättää huomiota näyttävällä visuaalisella mainosratkaisulla.
Ratkaisu
Etusivujen kokosivut paikallisella viestillä!
Kampanjassa haettiin huomiota näyttävällä visuaalisella ilmeellä parhailta mainospaikoilta.
- Printissä etusivuilla kokosivun mainokset sekä digietusivut.
- Kampanjassa 15 sanomalehteä.
- Lukijamäärä: 1 817 000 suomalaista.
Tulokset
Vuoden harmainta päivää juhli 480 000 suomalaista!
Kolmannen kerran juhlittu Vuoden harmain päivä oli jälleen menestys, kahdessa vuodessa juhlaa viettäneiden määrä on yli tuplaantunut.
- Kampanja huomattiin Kärkimedialehdissä erittäin hyvin.
- Hieno ja visuaalinen mainos koettiin oivaltavana ja tyylikkäänä, mainostajalle sopivana ja hyvin suomalaisena.
- Kampanja, paitsi vahvisti brändiä, sai myös aikaan kiinnostusta ja aktivoi tehokkaasti.
- Kampanja oli kaikkien lukijoiden keskuudessa hyvin pidetty ja vaikuttava.
Kohderyhmään kuuluvissa tulokset olivat erityisen hyvät:
- Printissä 87 % ilmoitti kiinnostuksen lisääntyneen. Ostoaikomus oli korkea, peräti 33%.
- Digilehdissä kiinnostus lisääntyi 81%:lla ja ostoaikomus oli 26%.