Tavoite
Laaja tavoittavuus
Stockmannin Hullut Päivät halusi tavoittaa ja aktivoida mahdollisimman laajan yleisön.
Tavoitteena oli näkyä myös tavaratalopaikkakuntien ulkopuolella ja ohjata kuluttajia verkkokauppaan.
Ratkaisu
16-sivuinen liite sanomalehtien välissä
Hullut Päivät käytti ensimmäistä kertaa Kärkimedian 16-sivuista liitettä. Liite mahdollisti laajan tuotevalikoiman esittämisen yhdellä kertaa.
Kampanjassa oli mukana 6 Kärkimedian lehteä – Aamulehti, Helsingin Sanomat, Hufvudstadsbladet, Kaleva, Keskisuomalainen ja Turun Sanomat.
Sanomalehden liitteellä aktivoit aamusta lähtien
- Helppo ja nopea ratkaisu: mainostila, jakelu ja painatus yhdestä paikasta
- Liitteellä sanomalehden välissä tavoitat myös mainoskieltotalouksia
- Sanomalehti jaetaan aamuisin ja se on usein päivän ensimmäinen media
- Sanomalehden liitteelle voit valita haluamasi päivän luotettavassa mediaympäristössä
Tulokset
Liite aktivoi ostoksille ja verkkokauppaan
- Liitteen huomioarvo 81% –1 040 850 suomalaista.
- 60 %:lla brändimielikuva vahvistui – 624 510 suomalaista.
- 28% aktivoitui ostoksille – 364 298 suomalaista.
Liite huomattiin huomattavasti paremmin kuin saman toimialan muut mainokset. Huomioarvoa nostivat mm. mainosmuotona liite, joka oli odotettu ja helposti tunnistettava värityksen ja haamun ansiosta.
Siihen myös perehdyttiin hyvin ja mainostajan tunnistaminen oli huippuluokkaa.
Liite aktivoi erityisen hyvin asiointi-ja ostoaikomuksen sekä vierailuihin verkkokaupassa.