Tavoite
Kokosivukampanjalla haluttiin tavoittaa laajasti suomalaiset ja osoittaa, ettei unelmien toteuttamisen tarvitse käydä kalliiksi.
Kärkimedia tarjosi valtakunnallisen peiton lisäksi alueellista näkyvyyttä paikallisissa sanomalehdissä. Oman alueen sanomalehti on lukijoille tärkeä ja läheinen, ja IKEA Finland saikin paljon asiakkaita juuri näiltä uusilta paikkakunnilta.
IKEA Finland pääsi Kärkimedian avulla viestimään näille paikkakunnille tehokkaasti myös uusista Click & collect -lähinoutopisteistä, joihin asiakkaat voivat tilata tuotteet suoraan verkkokaupasta.
Tulokset
IKEA Finlandille tehty kampanja lisäsi kiinnostusta ja aktivoi vierailemaan verkkosivuilla.
Mainos huomattiin hyvin ja siihen myös perehdyttiin erittäin hyvin. Sitä pidettiin kiinnostavana ja erottuvana, selkeänä ja tietoa antavana. Mainos myös vahvisti positiivista brändimielikuvaa.
IKEA tunnistettiin helposti mainoksesta ja se vaikutti erittäin myönteisesti yrityksen mielikuvaan. Toteutusta pidettiin hyvin onnistuneena.
- Peräti 71% koki, että mainos oli heille tarkoitettu.
- Kiinnostus uutta kierrätyspalvelua kohtaan oli todella suuri ja lähes joka neljäs aikoi vierailla Ikean verkkosivuilla.
- 91% ilmoitti kiinnostuksen lisääntyneen IKEA-brändiä kohtaan.
Mediat: Aamulehti, Helsingin Sanomat, Hufvudstadsbladet, Keskisuomalainen, Savon Sanonat ja Turun Sanomat.
Lukijamäärä: 1 273 000 / Peitto markkina-alueella: 44%