Tavoite
Varallisuudenhoito tutuksi
Kampanjan tavoitteena oli varallisuudenhoidon vaihtoehdon esille tuominen suomalaisille, lisätä top-of-mindiä sekä läsnäoloa ihmisten arjessa valtakunnallisesti. Kohderyhmänä olivat potentiaaliset Premium asiakkaat eli suomalaiset, jotka kokevat varallisuudenhoidon tärkeänä elämässään ja joilla sijoitettavaa varallisuutta kertynyt jo 80 000 euroa tai enemmän.Ratkaisu
Kohderyhmän tehokkaasti tavoittava monikanavainen Kärkimedia-kampanja
Kampanja toteutettiin monikanavaisesti. Mukana oli:
- 3 kelluvaa kierrosta 21 sanomalehdessä, ½ sivu.
- Paraatipaikka ja Mobiiliparaati 2 viikkoa KM-verkostossa.
Sanomalehtikampanjan peitto: 83 % valtakunnallisesti ja 87 % markkina-alueella.
(kohderyhmässä 50+ vuotiaat, talouden bruttotulot yli 75 000 €/v)
Tulokset
Tunnettuus nousi 97 prosenttiin!
- Verkkokampanja tavoitti 950 000 suomalaista.
- Sanomalehtikampanja 2 500 000 12+v suomalaista.
- Erityisen hyvin tavoitettiin kampanjan kohderyhmä.
Premium Bankingin tunnettuus nousi kampanjan aikana ja nosti samalla Nordean varallisuudenhoidon palvelujen, Nordea Premium- ja Private Banking, tunnettuuden 97 prosenttiin.
Samalla kiinnostus palvelua kohtaan lisääntyi merkittävästi. Yhteydenotot asiakaspalveluun kasvoivat 150 % ja vierailut verkkosivulle yli kymmenkertaistuivat.
Kampanja onnistui aktivoimaan tavoitteiden mukaisesti ja rakensi samalla mielikuvaa haluttuun suuntaan tavoitellussa kohderyhmässä.
Sanomalehti oli kampanjassa mukana mm. seuraavien syiden takia:
- Sanomalehden kautta on mahdollista olla aidosti läsnä kuluttajan arjessa
- Mielikuvan vahvistaminen sanomalehtikampanjan kautta on kokemuksemme mukaan tehokasta
- Paikallisuus, jokainen lehti on omalla alueellaan merkittävä paikallinen vaikuttaja ja tavoittaa oman alueensa väestön tehokkaasti
- Sanomalehden lukijat ovat sitoutuneita tilaamaansa lehteen ja mm. se, että 70% lukijoista lukee lehden joka päivä, tuo varmuutta myös kampanjoinnin näkökulmasta. Kun kampanja on päällä, voi turvallisesti luottaa, että myös lukijat ovat läsnä.
- Verkkomedia aktivoi paikallisten lehtien verkkosivuilla Premiumin kohdesivulle nordea.fi:llä.