Tavoite
OP:n mielikuvan vahvistaminen – Yhdessä yli vaikeidenkin aikojen!
Halusimme sanomalehtikampanjalla vahvistaa mielikuvaa OP:sta luotettavana ja saavutettavana kumppanina vaikeinakin aikoina.
Erityisesti vanhemmat ikäryhmät ja heidän asioitaan hoitavat aikuiset lapset olivat meille tärkeä kohderyhmä. Sanomalehti uskottavuutensa ja laadukkaan uutissisällön vuoksi sopi tähän kampanjaan erittäin hyvin.
Ratkaisu
Monikanavaiset kokosivut sanomalehdissä ja digissä
Kaikissa Kärkimedian 31 sanomalehdessä laaja valtakunnallinen etusivukampaja. Kampanjassa mukana myös digietusivut ja digikokosivut. Kampanja toteutettiin huhtikuussa 2020.
- Lukijamäärä: 3 103 372 (printin lukijat ja diginäytöt)
- Viikkopeitto markkina-alueella: 79% (printin päivätavoittavuus, digin viikkotavoittavuus)
Tulokset
Kampanja tavoitti suomalaiset ja aktivoi heidät toimimaan
Kampanja huomattiin hyvin ja kohderyhmässä se aktivoi tehokkaasti ja lisäsi kiinnostusta tutustua OP:n palveluihin tarkemmin.
Lukijoiden mielestä kampanja sopi erittäin hyvin OP:lle, oli tunteita herättävä, positiivinen ja erittäin ajankohtainen.
- 82 % muisti nähneensä mainoksen
- 39 % mielestä brändimielikuva vahvistui
- 49% kertoi, että kiinnostus mainostettua tuotetta ja palvelua kohtaan lisääntyi
- 11 % aktivoitui mainoksen perusteella