Tavoite
Kampanjan tavoitteena oli muistuttaa Saarioisen roolista suomalaisten joulupöydissä – Saarioisten äidit tekevät jouluruoat, jotta sinä voit keskittyä yhdessäoloon läheistesi kanssa.Ratkaisu
Isot ja näyttävät mainospaikat joulun monimediakampanjassa
Joulukampanjassa oli mukana kolme suurinta sanomalehteä. Helsingin Sanomat, Turun Sanomat ja Aamulehti. Kokosivun ilmoituskampanjassa käytettiin sanomalehtien etusivuja sekä digisetusivuja.
- Kampanjan peitto% markkina-alueella 73% (printti päivä, digi viikko)
- Kampanjan tavoittavuus valtakunnallisesti 1 989 000 (printti päivä, digi viikko)
Tulokset
Huipputulokset – huomioarvo sekä aktivointi nousivat ennätystuloksiin!
Etusivun mainos herätti ostohalua ja sitä pidettiin huomiota herättävänä. Kauniin tunnelmallisena, positiivisena sekä informatiivisena.
Huomioarvo nousi korkealle, reilusti yli keskiarvojen niin printissä kuin digissä.
- Huomioarvo printissä 89 %. 897 190 muisti nähneensä mainoksen.
- Huomioarvo digissä 67%. 331 100 muisti nähneensä mainoksen.
- Ostoaikomus kohderyhmässä 45 %. Lähes puolet 305 040 aktivoitui ostamaan
- Positiivinen mielikuva kohderyhmässä 87 %. 672 890 mielestä brändimielikuva vahvistui