Tavoite
2022
Säästöpankki juhlisti vuonna 2022 pitkää 200-vuotista historiaansa. Silloin toteutettiin laaja brändikampanja, jossa etsintäkuulutettiin 6 kolikkoa tallentanutta Säästöpankin ensimmäistä asiakasta Hedvig Nyströmiä.
Kärkimedian lehdillä oli merkittävä rooli kampanjassa mielenkiintoisen tarinan kertojana. Tavoitteena oli puhutella ja tavoittaa suomalaisia laajasti. Mukaan valittiin näyttävimmät mainospaikat ja isoimmat mainoskoot.
Kampanjan toimi tehokkaasti, Hedda löytyi!
Säästöpankin näyttävä kampanja Kärkimedian sanomalehdissä, printissä ja digissä, sai loistavat tulokset! Kampanja huomattiin erinomaisesti , se myös aktivoi tehokkaasti hakemaan lisätietoa tai vierailemaan kotisivuilla.
2023
” Nyt oli aika tuoda Hedvig nykypäivään ja halusimme muistuttaa säästämisen tärkeydestä – säästäminen kuuluu kaikille. Haastavina aikoina säästämisen merkitys on suurta ja tavoitteemme on olla omalta osaltamme tekemässä säästämisestä tuttua jokaiselle.
Säästäminen on Säästöpankin dna:ssa ja tahdomme olla suomalaisten taloudellisen hyvinvoinnin ja vaurastumisen vastuullinen edistäjä.
Kampanjan tavoitteena oli kannustaa nykyisiä ja uusia potentiaalisia asiakkaita säästämään. Ymmärryttää, että säästäminen kuuluu kaikille.
Kampanjalla haluttiin tavoittaa laajasti suomalaisia ja tuoda esiin Säästöpankki relevanttina säästämisen kumppanina, jolla on palveluita niin säästämisen aloittamista miettiville kuin mahdollisille Yksityispankinkin asiakkaille. Tahdoimme myös lisätä Säästöpankin tunnettuutta tässä meille tärkeässä kohderyhmässä. Näihin kampanjatavoitteisiin Kärkimedian mediat sopivat erittäin hyvin.
Ratkaisu
Kampanja toteutettiin Kärkimedian 20 mediassa monikanavaisesti printissä ja digissä puolikkaina sivuina.
Lukijamäärä 1 839 190
Peitto markkina-alueella 45%
Tulokset
Mainos huomattiin hyvin ja se herätti paljon kiinnostusta. Lukijat aktivoituivat hakemaan runsaasti lisätietoa aiheesta tai vierailemaan kotisivuilla.
- Kampanjan huomioarvo oli 78%
- Säästöpankin tunnettuus lukijoissa oli 94%
- Kiinnostuksen lisääntyminen Säästöpankkia kohtaan mainoksen perusteella 76%
- Myönteinen vaikutus Säästöpankin mielikuvaan kampanjan vaikutuksesta 63%