Tavoite
Unikulma on suomalainen perheyritys, joka on toiminut paremman unen asialla jo vuodesta 1985. Unikulmalla on 12 myymälää sekä oma tehdas Vantaan Petikossa. Unikulma valmistaa asiakkaidensa sängyt räätälöitynä heidän kehonsa tarpeisiin UnikLab-mittauksen avulla. Sänkyjen lisäksi Unikulma tunnetaan ergonomisista tyynyistä ja teknisestä SteadyBody-tuoteperheestä, joiden lakanat rauhoittavat nukkujan uneen ja kehon lämpötila pysyy tasaisena läpi yön.
Mitattavasti parempaa markkinointia ja unta!
”Vaikka tilanne on Suomessa nyt taloudellisesti haastava, emme ole leikanneet markkinointibudjettiamme Kärkimedian sanomalehdissä lainkaan. Me uskomme, että meidän pitää pysyä asiakkaidemme mielessä ja harkintaryhmässä koko ajan. Mainonnan pitää olla jatkuvaa. Tämän takia olemme jatkaneet säännöllistä markkinointia Kärkimedian lehdissä jo parikymmentä vuotta”, kertoo Unikulman toimitusjohtaja Vesa Tuominen.
Ratkaisu: Säännöllinen monikanavainen kampanjointi joka lauantai.
- Helsingin Sanomat ja Aamulehti – kokosivun mainokset.
- Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Ilkka-Pohjalainen, Etelä- Suomen Sanomat, Kaleva, Aamuposti ja Turun Sanomat – puolen sivun kokoiset mainokset.
Tulokset
Unikulmalle on tärkeää näkyä omalla brändillä luotettavassa ja laadukkaassa uutismediassa
”Mainontaa halutaan vastaanottaa, sitä myös Kärkimedin tutkimustulosten mukaan huomataan hyvin. Mainonta Kärkimediassa on meille tehokasta ja tuloksellista! Me tavoitamme kohderyhmämme, ostohaluiset ja huonosti nukkuvat suomalaiset, erittäin tehokkaasti kaikilla 12 myymäläpaikkakunnallamme Kärkimedian paikallisilla sanomalehdillä.
Markkinoinnissa Unikulma on asiakkaillensa luottamuksen arvoinen. Emme luo kuvitteellisia alennuksia hintoja muuttelemalla ja haluamme löytää jokaiselle asiakkaallemme juuri sopivan sängyn.
Me haluamme tarjota asiakkaillemme tuotteita, joilla nukkumiseen saadaan mitattavaa hyötyä. Tuotteet on pitkäikäisiä ja haluamme aidosti, että asiakkaamme nukkuvat hyvin.”