Tavoite
Joulukampanjalla lisämyyntiä!
Joulukuussa 2020 Uniq Drinks tavoitteli Yalumba Riesling kampanjalla erityisesti milleniaaleja Uudenmaan alueella. Kampanjan tavoitteena oli kasvattaa tunnettuutta sekä joulun ja vuodenvaihteen myyntiä ja ohjata Alkon verkkokauppaan.
Ratkaisu
Sanomalehdillä ja digilehdillä kohderyhmä tehokkaasti haltuun
- Sanomalehdissä 1/4 sivun mainos kahden viikon kelluvana kampanjana.
- 3 päivän digilehtikampanja.
- Kampanjassa mukana 6 sanomalehteä: HS, Hbl, Aamuposti, Uusimaa, Keski-Uusimaa ja Länsi-Uusimaa.
- Yhteensä 2 ilmoituskierrosta sekä printissä että digilehdissä.
Lukijamäärä yhteensä 1 013 500
Tulokset
Myyntitavoite ylittyi yli 10%!
Kampanjalle asetettu myyntitavoite ylittyi reilusti, eli kampanja selkeästi aktivoi tutustumaan ja ostamaan Yalumba viiniä.
Mainos huomattiin erittäin hyvin sanomalehdissä sekä digilehdissä. Sitä pidettiin hyvännäköisenä, positiivisena ja selkeänä. Kohderyhmään kuuluvissa tulokset olivat erityisen hyvät.
- Printissä 66% perehtyi mainokseen ja 85% koki kiinnostuksen lisääntyneen. Ostoaikomus oli kohderyhmässä jopa 24%.
- Digilehdissä kiinnostus lisääntyi 82%:lla ja ostoaikomus oli 23%.