Tavoite
Kampanjan tavoitteena oli saada mahdollisimman paljon näkyvyyttä ja huomiota tärkeälle sekä ajankohtaiselle ilmastoasialle.
Kohderyhmään kuului laajasti kaikki suomalaiset.
Ratkaisu
Aukeaman kokoiset mainokset kymmenessä sanomalehdessä.
- Aamulehti, Etelä-Suomen Sanomat, Helsingin Sanomat, Ilkka-Pohjalainen, Kaleva, Keskisuomalainen, Lapin Kansa, Satakunnan Kansa, Savon Sanomat ja Turun Sanomat.
Tulokset
Kampanja huomattiin erittäin hyvin. Mainoksen viestiin myös perehdyttiin huolellisesti!
Kohderyhmään kuuluvissa tulokset olivat erityisen hyvät:
- Huomioarvo kohderyhmässä oli 81%
- Mainoksen lukuarvo nousi korkealle ja oli 57%
- 68% ilmoitti kiinnostuksen lisääntyneen Vattefallia kohtaan
Mainosta pidettiin muusta sanomalehtimainonnasta erottuvana ja tunteita herättävänä, positiivisena ja selkeänä. Aihetta pidettiin tärkeänä, kuvaa ja tekstiä puhuttelevana ja koskettavana.
Lukijamäärä: 1 631 000 / Peitto markkina-alueella: 45%