Tavoite
Tunnettuuden kasvattamien
Kampanjan tavoitteena oli vahvistaa Viña Maipo – viinien asemaa kiristyvässä kilpailutilanteessa ja kokonaismarkkinan laskussa. Brändin muistijäljen vahvistaminen sekä Alkon TOP 20 listan kärkipäässä pysyminen. Kohderyhmä: Kaikki viiniä juovat 25+ väestö.Ratkaisu
Toistoa ja tehoa kelluvalla mainonnalla
Kampanjassa 14 Kärkimedian lehteä joulukuussa 2015.
Kampanjassa oli kolme ilmoituskierrosta ja käytetyt ilmoituskoot olivat 5×88 ja 1/4 sivu.
Kampanjan nettotavoittavuus 70% kohderyhmässä 18+ viiniä säännöllisesti käyttävät (markkina-alueella).
Tulokset
Kampanjan aikana myynti kasvoi 14%
Kampanjan huomioarvo oli 51%. Viiniä vähintään kuukausittain juovien keskuudessa se oli 57%. Toimialan keskihuomioarvo on 48%.
- 1 940 000 nettolukijaa 14 Kärkimedia-lehdessä
- 990 000 lukijaa huomasi ilmoituksen
- 356 400 aktivoitui ilmoituksesta
- 21% aikoi asioida ja 18% ostaa mainoksen perusteella
Mainos rakensi myönteistä mielikuvaa mainostajasta ja se aktivoi hyvin.
Punaviiniä viikoittain juovien keskuudessa mainos toimi erittäin hyvin.
Positiivinen mielikuva vahvistui 73%:lla ja kolmannes heistä aikoi ostaa mainoksen perusteella.
Viña Maipo tunnistettiin huomattavasti paremmin kuin viinimainostajat keskimäärin
Lähde: Kärkimedia Paneeli