Kesäkuun parhaat
Lidl
Lidlin näyttävä ja värikäs kokosivun juhannuskampanja saavutti loistavasti suomalaiset! Iloinen ja houkutteleva mainos, joka huokui tunnistettavaa Lidl-tyyliä, huomattiin erinomaisesti.
Juhannustarjoukset tutkittiin tarkkaan, mikä nosti mainoksen lukuarvon korkealle. Mainoksen tehokkuus näkyi myös selvästi ostoaikeissa. Monikanavainen ratkaisu, joka yhdisti verkon ja printin, vahvisti kampanjan onnistumista entisestään.
Medioiden määrä: 19 / Lukijamäärä: 2 007 000 / Peitto markkina-alueella: 47%
Kärkimedialehtien lukijat seuraavat pt-kauppojen mainontaa mieluiten sanomalehdistä. Ruokakauppojen mainontaa myös huomataan paremmin kuin kaikkea muuta mainontaa keskimäärin. Ruokakauppojen mainonta koetaan hyödyllisimmäksi sanomalehdissä, niitä myös luetaan sanomalehdistä huolellisimmin.
- 91% ilmoitti kiinnostuksen lisääntyneen Lidliä kohtaan mainoksen perusteella.
- Mainoksen lukuarvo nousi korkealle. 79 % lukijoista perehtyi mainokseen huolellisesti.
- 54 % kertoi mainoksen vaikuttaneen positiivisesti mielikuvaan Lidlistä
- 41% aikoi tehdä ostoksia Lidlissä mainoksen perusteella