Toukokuun parhaat
Kuukauden printtimainos / K-Rauta
K-Raudan valtakunnallinen monikanavainen Fyra-kampaja huomattiin hyvin sekä toimialaan että mainoskokoon nähden. Mainokseen myös perehdyttiin keskimääräistä huomattavasti paremmin.
Mainoksella oli myönteinen vaikutus brändimielikuvaan ja se lisäsi vahvasti kiinnostusta K-Raudan tuotevalikoimaa kohtaan. Joka neljäs aikoi asioida myymälässä tai verkkokaupassa mainoksen perusteella.
Mainoksen huomaaminen sekä painetussa lehdessä, että lehden verkkosivuilla vahvisti myönteistä mielikuvaa ja kasvatti aktivoitumista entisestään.
Medioiden määrä 31 – Lukijamäärä 2 145 000 – Peitto markkina-alueella 50%
Fyra on 4-sivuinen kiinteä ilmoituskokonaisuus lehdissä peräkkäisinä kokosivuina.
- Mainosten lukuarvo 80%
- Kiinnostuksen lisäntyminen K-Rautaa kohtaan 94%
- Tutustumiskiinnostuken lisääntyminen 92%
Kuukauden digimainos/ Saarioinen
Saarioisen digietusivu + digikokosivu äitienpäivänä toimi erittäin hyvin niin mielikuvallisesti kuin kiinnostuksen lisääjänä ja aktivoijana.
Kohderyhmässä Saarioisen tunnettuus oli poikkeuksellisen korkea 97%.
Saarioisen tunnisti spontaanisti mainoksesta 57%, mikä on erinomainen tulos digiympäristössä.
- Kiinnostuksen lisäntyminen 84%
- Myönteinen vaikutus mielikuvaan 67%
- Ostoaikomus 36%