Mitä tarkoitetaan digilehdillä?
Digilehdillä tarkoitetaan painetun sanomalehden digitaalista versiota, joka voi olla joko pelkkä näköislehti ja/tai painetun lehden uutiset sovellusnäkymässä. Yhteistä näille on se, että kyseessä on maksettua uutissisältöä, jota pääsee lukemaan vain lehden tilaajat.
Kärkimedian digilehtiverkostossa on 32 digilehteä, joita lukee 652 000 aktiivista lukijaa joka viikko.
Digilehtiin on mahdollista ostaa mainontaa välisivun mainospaikoille. Vaikka koko ruudun täyttävä mainos voi olla kuvamainos, perinteisen still-ratkaisun lisäksi kannattaa digilehdissä hyödyntää tabletti- ja mobiililiatteen kosketuspintaa ja lisätä mainokseen enemmän interaktiivisuutta. Videomainos, monisivuinen mainos ja natiiviartikkeli rikastavat lukukokemusta ja houkuttelevat lukijaa jäämään mainoksen pariin pidemmäksikin aikaa.
Richmediaa sisältävillä mainoksilla on tutkitusti myös muita mainoksia paremmat kampanjatulokset. Myös still-kuvamainosten CTR%:t ovat keskimääräistä display-mainontaa korkeammat, ja mikä parasta, digilehdissä mainoksen viewability on aina 100%.
Katso havainnevideo missä ja miten mainonta näkyy digilehdissä
Digilehtien mainosmuodot
Digilehtiin on mahdollista ostaa mainontaa välisivun mainospaikoilla. Käytännössä mainos näkyy lukijalle välisivuna kun hän siirtyy sivulta toiselle.
Vaikka koko ruudun täyttävä mainos voi olla kuvamainos, perinteisen still-ratkaisun lisäksi kannattaa digilehdissä hyödyntää tabletti- ja mobiililiatteen kosketuspintaa ja lisätä mainokseen enemmän interaktiivisuutta. Videomainos, monisivuinen mainos ja natiivimainos rikastavat lukukokemusta ja houkuttelevat lukijaa jäämään mainoksen pariin pidemmäksikin aikaa.
Digilehtimainonnan aineisto-ohjeet löydät TÄÄLTÄ.
STILL-MAINOS | Still-mainos onnistuu kaikissa 32 digilehdessä |
VIDEOMAINOS | Videomainos onnistuu 23 digilehdessä:
|
NATIIVIMAINOS | Natiivimainos onnistuu 25 digilehdessä:
|
MONISIVUINEN MAINOS | Monisivuinen mainos onnistuu 23 digilehdessä:
|
Digilehtimainonnan hinnat 2024
Voit ostaa välisivun mainontaa digilehtiin koko viikoksi tai 3 päiväksi joko yksittäisiin lehtiin tai koko verkostoon.
Viikon kampanja Kärkimedian digilehdissä
Mahdollinen kaikissa 32 digilehdessä
Digilehti |
Hinta |
Digilehti |
Hinta |
Aamulehti |
3 690 € |
Kouvolan Sanomat |
1 243 € |
Aamuposti |
748 € |
Kymen Sanomat |
869 € |
Etelä-Saimaa |
1 243 € |
Lapin Kansa |
1 430 € |
Etelä-Suomen Sanomat |
1 243 € |
Länsi-Savo |
1 056 € |
Forssan Lehti |
682 € |
Länsi-Uusimaa |
682 € |
Helsingin Sanomat |
8 393 € |
Maaseudun Tulevaisuus |
1 650 € |
Hufvudstadsbladet |
1 089 € |
Salon Seudun Sanomat |
792 € |
Hämeen Sanomat |
1 045 € |
Satakunnan Kansa Länsi-Suomi |
2 068 € |
Ilkka-Pohjalainen |
1 749 € |
Savon Sanomat |
1 485 € |
Itä-Häme |
308 € |
Syd-Österbotten |
187 € |
Itä-Savo |
869 € |
Turun Sanomat |
2 761 € |
Kainuun Sanomat |
913 € |
Uusimaa |
682 € |
Kaleva |
1 782 € |
Vasabladet |
770 € |
Karjalainen |
792 € |
Åbo Underrättelser |
594 € |
Keskipohjanmaa |
1 023 € |
Österbottens Tidning |
616 € |
Keskisuomalainen |
1 606 € |
32 digilehteä yhteensä |
45 743 € |
Keski-Uusimaa |
935 € |
|
|
3 päivän kampanja Kärkimedian digilehdissä
Mahdollinen 17 digilehdessä
Digilehti |
Hinta |
Aamulehti |
2 189 € |
Helsingin Sanomat |
4 840 € |
Hufvudstadsbladet |
660 € |
Ilkka-Pohjalainen |
1 045 € |
Kainuun Sanomat |
550 € |
Kaleva |
1 067 € |
Karjalainen |
473 € |
Keskipohjanmaa |
616 € |
Lapin Kansa |
847 € |
Salon Seudun Sanomat |
627 € |
Satakunnan Kansa Länsi-Suomi |
1 100 € |
Syd-Österbotten |
110 € |
Turun Sanomat |
1 683 € |
Vasabladet |
462 € |
Åbo Underrättelser |
374 € |
Österbottens Tidning |
374 € |
Yhteensä |
17 017 € |
- Digilehtien määrä kampanjassa minimi 3 kpl
- Välisivumainos (still) mahdollinen kaikissa digilehdissä, video- ja monisivuinen mainos 23 digilehdessä, ja natiivimainos 25 digilehdessä
- Aikapohjainen hinnoittelu, digilehtikohtaiset mainosnäyttöarviot saatavilla
Kerron mielelläni lisää
Iiris Lehtola
Head of Digital Sales
045 352 8522
iiris.lehtola@karkimedia.fi