Alueellinen ostokäyttäytyminen
Alueellinen ostokäyttäytymistutkimus on Kärkimedian laaja tutkimus, joka toteutetaan KMT:n tiedonkeruun yhteydessä. Sen avulla päästään kartoittamaan kattavasti eri toimialojen tilannetta valtakunnallisesti, mutta myös vertailemaan paikallisia kilpailutilanteita eri markkina-alueilla. Tutkimuksessa selvitetään mm. kuluttajien ostoaikeita, ostopaikan valintakriteereitä ja verkko-ostamista eri toimialoilla. Tutkimuksen vastaajamäärä on noin 13 000.
Alueellista näkemystä kilpailutilanteista voidaan hyödyntää myös markkinoinnin alueellisessa optimoinnissa. Kyselyssä kartoitetaan muun muassa:
- Talouden tai henkilön vuoden aikana tekemiä ostoksia
- Suunnitelmissa olevia hankintoja
- Valtakunnallisissa ja alueellisissa liikkeissä asiointia.
- Ostopaikan valintakriteereitä
Viimeisimmän datan tiedonkeruujakso päättyi kesäkuussa 2023. Uusimmat toimialaraportit ovat nyt hyödynnettävissä.
Tutkimuksen vastaajamäärä on noin 13 000.
Ole meihin yhteydessä ja sovi aika sinua kiinnostavan toimialan tutkimustulosten esittelylle!
Alueellisessa ostokäyttäytymistutkimuksessa on mukana kaikki isoimmat toimialat: