Digimainonnan tutkimukset

Digimainonnan vaikuttavuus – tutkimus tuo näyttöjen ja analytiikan oheen syvällisempää tietoa digimainonnan toimivuudesta.

Tutkimuksessa selvitetään digimainokselle altistuneiden kuluttajien näkemyksiä mainonnan sisällöstä ja luovasta toteutuksesta. Digitaalisissa kanavissa voidaan tutkia display-mainonnan eri muotoja, mutta myös digilehden välisivumainontaa sekä natiiviartikkeleita.

Digimainonnan vaikuttavuus – tutkimus mittaa huomioarvoa, mainostajan ja tuotteiden/palveluiden tunnettuutta, mielipiteitä mainonnasta sekä aikomusta asioida, ostaa tai vierailla mainostajan kotisivuilla. Minimivastaajamäärä tutkimuksessa on 150.

Lisäksi käytössämme on laaja tietopankki eri toimialojen tutkituista kampanjoista, minkä ansiosta tuloksia voidaan verrata toimialan keskiarvoihin, tarjoten arvokasta näkökulmaa kampanjan vaikuttavuuden arviointiin.

Tutkimuslomake

HUOMIOARVO:
1. Huomasitko yllä olevan / olevat mainokset? Kyllä, En, En osaa sanoa
TUNNETTUUS:
2. Kertoisitko vielä minkä yrityksen mainos oli kyseessä? [avoin]
3. Kuinka hyvin tunnet mainostetun tuotteen/palvelun? Käytän mainostettua tuotetta/palvelua, Olen joskus käyttänyt, Tunnen vain nimeltä, En tunne, En osaa sanoa
MAINONTA JA MIELIKUVAT:
4. Kerro lyhyesti mitä mielikuvia ylläoleva mainos sinussa herättää? [avoin]
5. Mikä vaikutus tällä mainoksella on mielikuvaasi mainostajasta tai sen tuotteista/palveluista? Myönteinen, Neutraali, Kielteinen
6. Valitse mitkä seuraavista ominaisuuksista kuvaavat mielestäsi tätä mainosta? Erottuu muusta verkkomainonnasta, Mainoksesta näkee selvästi kuka mainostaa, Mielenkiintoinen, Ärsyttävä, Tunteita herättävä, Tietoa antava, Hyödyllinen, Selkeä, Positiivinen, Hyvännäköinen, Ei mikään näistä
7. Arvioi miten seuraavat väittämät sopivat mielestäsi tähän mainokseen? (Sopii hyvin/Sopii jonkin verran /Ei sovi lainkaan) Mainos sopii mainostavalle yritykselle, Mainos on minulle tarkoitettu, Mainos lisäsi kiinnostustani mainostettua tuotetta/palvelua kohtaan, Mainos lisäsi kiinnostustani käydä tutustumassa mainostavan yrityksen tuotteisiin tai palveluihin
8. Vapaavalintainen lisäkysymys (1-2 kpl / tutkimus): Aiotko hakea tai oletko jo hakenut lisätietoa mainoksessa olevista asioista? Kyllä, En, En osaa sanoa Aiotko asioida tai oletko asioinut tämän mainoksen perusteella jossain toimipisteessä tai verkkokaupassa? Kyllä, En, En osaa sanoa Aiotko ostaa tai oletko ostanut jotain tämän mainoksen perusteella? Kyllä, En, En osaa sanoa Aiotko vierailla tai oletko vieraillut mainostajan verkkosivuilla mainoksen perusteella? Kyllä, En, En osaa sanoa Aiotko keskustella tai oletko keskustellut tämän mainoksen sisällöstä? Kyllä, En, En osaa sanoa
VASTAAJIEN TAUSTATIEDOT:
Ikä, Sukupuoli, Talouden yhteenlasketut vuositulot (brutto), Ammattiasema, Asuinpaikka
Toteutamme tutkimuksen yhteistyössä Digitalist Groupin kanssa.


Digimainonnan vaikuttavuus-tutkimusten lisäksi tuotamme asiakkaillemme näkemystä ja lisäarvoa erilaisiin tilanteisiin räätälöidyillä tutkimusratkaisuilla.

Kysy lisää, autan mielelläni!

Minna Haapala

Minna Haapala

Insight and Planning Director
minna.haapala@karkimedia.fi
040 555 5213

Palvelupiste

avoinna arkisin klo 8:00 – 16:00
Puh: 075 757 8550,
palvelupiste@karkimedia.fi

Käyntiosoite

Tammasaarenkatu 5
(Santa Maria -talo, 3. krs)
00180 Helsinki
Postiosoite:


Hae sivustolta