Brand Lift -tutkimus on tarkoitettu suuremmille kampanjakokonaisuuksille, joissa on näkyvää, brändille ominaista mainontaa. Kyseessä voi olla esimerkiksi uusi mainostaja, tuote/tuoteryhmä tai uudistettu visuaalinen ilme. Tutkimus toteutetaan kaksivaiheisesti: ennen kampanjaa ja kampanjan päättyessä. Brand lift -tutkimuksessa selvitetään, miten kampanja nosti avainbrändimittareita tunnettuudesta ostoaikeisiin.
Digin A/B-testauksessa vertaillaan mainostajan erilaisten mainosversioiden toimivuutta. Testaus tehdään kampanja-aikana ja tuloksia voidaan tarkastella myös kesken kampanja-ajan. Tällöin on mahdollista muuttaa mainosversiota jopa kesken kampanjan. Tämä tutkimusmalli on ”esitesti livenä”.
Esitesti taas toteutetaan Kärkimedia-yhteisössä hyvissä ajoin, kampanjan suunnitteluvaiheessa, jolloin on mahdollista verrata julkaisematta 2-3 erilaista luovan toteutuksen versiota ja saada niihin lukijoiden/kuluttajien mielipiteet.